|
Miejsce Polski w Unii Europejskiej
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 3171 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Zespół Szkół Zawodowych Janów Lubelski
AUTOR PROJEKTU: Wiesława Dyjach. TEMAT: MIEJSCE POLSKI W UNII EUROPEJSKIEJ . Poziom kształcenia: KLASA II LICEM o profilu ZARZĄDZANIE INFORMACJĄ. Czas trwania projektu: 2 miesiące. Termin prezentacji: 17. 06. 2005.
Projektem nazywamy zadanie, którego wykonanie jest rozłożone w czasie i kończy się prezentacją na szerszym forum (klasy, szkoły lub innym), realizowane samodzielnie przez ucznia lub grupę uczniów, a organizowane i koordynowane przez nauczyciela.
Cele ogólne: - rozwijanie wiedzy na temat sytuacji społeczno – gospodarczej Polski na tle innych krajów Europy; - Cele szczegółowe: uczeń: - określa miejsce Polski w zjednoczonej Europie, uwzględniając wybrane wskaźniki; - wskazuje mocne i słabe strony Polski na tle innych krajów europejskich; - zauważa szanse i zagrożenia dla Polski na najbliższą przyszłość; - potrafi zbierać, gromadzić i selekcjonować informacje; - doskonali umiejętność prezentowania wiedzy geograficznej w formie prezentacji multimedialnej; - potrafi pracować w grupie.
Metody pracy: burza mózgów (w fazie planowania), projekt, analiza SWOT. Formy pracy: grupowa.
Etapy projektu:
I – Etap wstępny · zapoznanie uczniów z metodą projektu, z tematem, celami projektu i planowanym efektem końcowym. · Przedstawienie uczniom instrukcji do szczegółowych zadań. II – Planowanie działań · Podział klasy na grupy zadaniowe zgodnie z zainteresowaniami uczniów · Opracowanie zasad pracy w grupie. · Sporządzenie harmonogramu z uwzględnieniem terminów realizacji kolejnych etapów pracy. · Zapoznanie grup z kryteriami oceny pracy. · Ustalenie form prezentacji.
III – Zbieranie i opracowywanie materiałów ZADANIA DO WYKONANIA W RAMACH PROJEKTU: A – miejsce Polski w instytucjach unijnych; B – Polska pomostem między Europą Zachodnią i Wschodnią; C – Polskie rolnictwo wobec wyzwań rolnictwa UE; D – Stan polskiego przemysłu na tle pozostałych krajów UE; E – Usługi w Polsce a usługi w innych krajach UE; F – Struktura społeczno – demograficzna społeczeństwa polskiego w porównaniu z innymi społecznościami europejskimi; G – Analiza SWOT dla Polski (na podstawie wniosków z zadań A – F).
IV Etap – prezentacja i ocena projektu. · Prezentacja wyników pracy poszczególnych grup w formie zajęć otwartych. · Opinia i ocena nauczycieli.
ANKIETA DLA NAUCZYCIELI – OBSERWATORÓW LEKCJI REALIZOWANEJ METODĄ PROJEKTU NA TEMAT „MIEJSCE POLSKI W UNII EUROPEJSKIEJ”
OCENA LEKCJI w skali 1 – 6
Zaangażowanie i samodzielność uczniów Rozumienie celów zajęć przez uczniów Dobór formy prezentacji do założonych celów Kompozycja prezentacji, logiczna spójność Przejrzystość i estetyka prezentacji multimedialnych Stopień zrealizowania celów zajęć Ogólna ocena projektu
OPINIA NA TEMAT OBSERWOWANEJ LEKCJI
1. Atmosfera na lekcji sprzyjała/nie sprzyjała pracy uczniów, inne uwagi na temat panującej atmosfery .................................................................................... 2. Formy pracy gwarantowały/nie gwarantowały najwyższej efektywności, inne uwagi dotyczące form pracy .................................................................................. 3. Kontrola i ocena pracy uczniów wystąpiła/nie wystąpiła, inne uwagi dotyczące oceny pracy uczniów .............................................................................
MOCNE STRONY LEKCJI SŁABE STRONY LEKCJI
Inne uwagi ..........................................................................
Dziękuję za wypełnienie ankiety! Opracowała: Wiesława Dyjach.
Zespół Szkół Zawodowych Janów Lubelski
ANKIETA DLA UCZNIÓW BIORĄCYCH UDZIAŁ W PROJEKCIE NA TEMAT „MIEJSCE POLSKI W UNII EUROPEJSKIEJ”.
Proszę ocenić efektywność metody projektu stosując szkolną skalę ocen (1 – 6). METODA PROJKTU: OCENA rozwija samodzielność, umiejętność współpracy w grupie integruje klasę, grupę rozwija twórcze myślenie uwzględnia indywidualne potrzeby i zainteresowania umożliwia zaprezentowanie wyników własnej pracy jest przydatna w przygotowaniu się do egzaminu maturalnego
Czy chciałbyś w przyszłości brać udział w projekcie? Jeśli tak, to w jakim? .......................................................................... Co chciałbyś powiedzieć o swoim udziale w projekcie? .......................................................................... Co jest mocną stroną projektu? .......................................................................... Co jest słabą stroną projektu? .......................................................................... Dziękuję. Opracowała W. Dyjach.
|
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|